נאור גל ים

שם: נאור גל ים

גיל: 39    סטטוס: נשוי    ילדים:2

עבדתי כאיש מכירות, מנהל פיתוח עסקי ובניהול מדיה חברתית במהלך שנות חיי, צברתי ניסיון רב בתחום השיווק ומכירה. לאחר תקופה של כ 13 שנה כעצמאי החלטתי להיות שכיר ולנסות את מזלי בתחומים שונים, כחלק מהשינוי לאחר שהייתי שכיר ארבע שנים החלטתי ללכת ללמוד בכדי להשתלב בתחום ההייטק שמאוד קרץ לי.

מפגש ראשון עם המכללה:

עשיתי חיפושים רבים אחר הלימודים שרציתי, הכי היה חשוב לי זה שאלמד במכללה שקרובה למקום מגורי (רחובות) כי החזרתי את רכבי למקום העבודה בו עבדתי עד לפני הלימודים, כמו כן התפטרתי מהעבודה לצורך לימודי, כי לא רציתי הסחות דעת ורציתי ללמוד בצורה ממוקדת, במקביל ללימודים חתמתי בלשכה. ביום הראשון שהחלטתי לשמוע את מכללת נס הובטחו לי הבטחות שאכן מדובר בקורס של אנשים שבאים ללא ניסיון,הייתי בספק לגבי זה ולכן שאלתי האם אשב עם אנשים כמוני שלא ראו קוד מימיהם? האם מדובר בקורס שגם לכאלו שהאנגלית שלהם עילגת זה מתאים? אשת המכירות ענתה לי בחיוב…לכן המשכתי לשלב הבא

שלב המיון ללימודי פיתוח אפליקציות במכללת נס:

השלב הבא היה מבחן, שלב של מיון ובירור האם אני עומד בסטנדרט (כך לפחות אני הבנתי), בשלב זה שאלו אותי מספר שאלות שבהכרח דרשו ידע והבנה, עניתי 50% מהבנה והיגיון 25% בניחוש אבסולוטי ו 25% הנותרים לא עניתי כלל, חיכיתי כ 4 ימים לתשובה שלי, כשבעצם כבר אמרתי לאשתי שאין סיכוי שאעבור ואם אעבור זה יהיה מנותק מהמציאות, השיחה הגיעה ולתדהמתי קיבלתי תשובה חיובית ועברתי לשלב הבא.

שלב של הבנת הצרכים שלי מול המכללה וסגירת עסקה ללימודי פיתוח אפליקציות:

אני מול אשת המכירות המקסימה, שאלה ראשונה..

שאלה: האם אוכל לעבוד בתחום גם אם אני בא ללא ידע?

תשובה: "בטח, אנחנו גם מנסים לעזור לכל אחד להתקבל בחברת נס, יש לנו את היכולת להכשיר וגם להעסיק מצטיינים בלימודים" (אני כבר במחשבות שאני הולך לדגור ולהיות מצטיין כמו בכל דבר שאני נוגע בו..גם פיניתי לזה זמן כידוע לכם)

שאלה: האם ע"פ המבחנים שעשיתם לי מצאתם אותי מתאים מכל הבחינות?

תשובה: "ברור, אחרת לא הייתה כאן!" (ועוד V סימנתי לעצמי, גם לאגו וגם לביטחון לעבור לשלב הבא)

הכל היה נשמע לי ורוד מדי וקל מדי ולכן לחיזוק אשת המכירות הזמינה אותי לכנס שיערך עם סטודנטים נוספים בתל אביב, להלן השלב האחרון לפני ההחלטה.

שלב אחרון לפני החלטה נשאלו שאלות מהסטודנטים, להלן השאלות,

שאלה ע"י סטודנט א': אני לא יודע אנגלית בכלל, האם אוכל ללמוד פיתוח אפליקציות

תשובה: "כן בהחלט, החומר הנלמד לא מחייב להבין אנגלית אלא רק דברים בסיסיים, למדו אנשים עם רמת אנגלית נמוכה משלך"

שאלה שניה שנשאלה ע"י סטודנט אחר: האם זהו הסדר של הסילבוס?

תשובה של נציג: "כן זה קורס רביעי שאנו כבר מעבירים במתכונת זו"

אלו הדברים שגרמו לי לרצות להתפטר מתפקידי כמנהל מכירות ולחתום בלשכה ותוך כדי ללמוד משהו שאמור היה למנף אותי, הקורס גרם לי להישאר מאחור מכיוון שאני אישית (ידוע לי על עוד לפחות כעשרה תלמידים נוספים) לא למדתי, מיד עם תחילת הקורס המורה החל ללמד ברמת אובג'קט אוריינטד שאינה מתאימה כלל למי שלא מכיר ולא ראה קוד מימיו, אחר כך הרמה עלתה שבעתיים ואני כבר תבעתי במידע שאינו ברור לי, בתהליך אתה חושב שזה נורמלי מכיוון שאתה לומד חומר חדש…אך לאט לאט צצו להם עוד צעו במידע שהם לא יכלו להכיל ולהתמודד איתו, לכן פנינו להנהלה לבקשת הפרדה, הפרדה של כ 10 תלמידים שלמדו איתנו ושהינם עוסקים בפיתוח בממוצע של כ 10 שנים ומעלה (אני מזכיר אל מול כאלו כמוני שלא ראו קוד בחיים), התלוננו רבות, במיילים ובע"פ וכל מה שהם נתנו זה "צ'ופר" לעוד כחמישה ימי לימוד ואילו הורידו לקבוצה "החלשה" קורס HTML5 ששילמנו עליו, נעשה לנו עוול ממש, אני יצאתי באמצע את הקורס יחד עם עוד כ 7 תלמידים ודרשתי את הכסף חזרה, עד עצם היום הזה לא קיבלתי תגובה נאותה למכללה שהייתה בעני מכללה מספר אחת בארץ.

נ.ב – הסיבה האמיתית שגרמה לי לרצות לתבוע את חלקי היא שהמורה במילים שלו אמר שהוא ראה את מבחני הקבלה ובפירוש אילו היו מראים לו אותם קודם לכן הוא לא היה מכניס כמה מהתלמידים (אחד מהם זה אני), כמובן שיש הקלטות לכל הנכתב.

הערה: אנו לא מתחייבים שכל שצוטטנו נאמר מילה במילה אך זהו הלך הדברים, השיחות שצוטטו כאן בדף ובכלל הוקלטו ויש לנו ראיות לכל הנאמר, אם במיילים ואם בהקלטות של המורים, של המנהלים, אנשי התחזוקה במכללה ושל התלמידים עצמם.

גם אתם נפגעתם? מלאו פרטים כאן

FacebookIcon

כתיבת תגובה