אבי גלמי

שם: אבי גלמי  גיל: 31  סטטוס: רווק

avi

 

 

 

 

 

 

 

שמי אבי גלמי ואני בן 31.כאשר הייתי בן 18 למדתי להנדסאי אלקטרוניקה ושם למדתי שפת C ואסמבלר. מאז השחרור הצבאי שלי התעסקתי בתחום הסלולר ועבדתי בתור טכנאי טלפונים ובעיקר סמארטפונים. לאחר שנסגרה המעבדה שעבדתי בה ועקב קושי במציאת עבודה החלטתי להרחיב את הידע שלי בתחום הסמארטפונים לבניית אפליקציות בנוסף לתיקונם. הרגשתי שעם הידע שצברתי כהנדסאי אלקטרוניקה וכטכנאי סלולר אוכל להתפתח יותר אם אלמד גם תכנות אפליקציות. לכן ביררתי על קורסים לפיתוח אפליקציות לאנדרואיד ולאייפון. אחרי מספר חיפושים מצאתי את מכללת נס, התקשרתי ונפגשתי עם נציגת המכירות של מכללת נס. דיברנו על החומר שאלמד במכללה, כמו כן על המחיר ורמת הלמידה. שאלתי את אשת המכירות של מכללת נס מספר פעמים אם הקורס מיועד לאנשים חסרי רקע והיא ענתה "כן זה מא' עד ת' קורס לחסרי רקע" והראתה לי סילבוס של הקורס המדויק של המכללה. בנוסף שאלתי אותה האם לאחר מכן אקבל עזרה במציאת עבודה. הנציגה אמרה לי שזה בהתחייבות. היא אמרה: "הקורס עצמו נחשב כניסיון מעשי בקורות החיים ומובטח מציאת עבודה עם סיום הקורס". מכיוון שהמעבדה שעבדתי בה נסגרה כחצי שנה ולא מצאתי עבודה, לי לא היו אמצעי התשלום ואימי ששמעה ממני את כל השיחה ומכירה את חברת נס טכנולוגיות  כחברה גדולה ומוכרת בעלת עתיד לעובדים בה שילמה לי את הקורס הנ"ל בתקווה ובאמונה שלאחר הקורס הם יעזרו לי למצוא עבודה מכיוון שכחצי שנה לא הצלחתי למצוא והבנתי שהדרך היחידה היא להרחיב את הידע שלי בתכנות אפליקציות. בתאריך 15-5 התחלתי אצלם את הקורס.

מהתחלת הקורס הרגשתי משהו לא תקין. לפי הסילבוס שראיתי עם נציגת המכירות היינו אמורים להתחיל את הקורס עם מבוא לשפת objectiv Cושפת ג'אווה אך המרצה שהיה לנו אמר לנו שהוא מתחיל עם שפת ג'אווה ושימוש בתוכנת eclips. המרצה עצמו הראה בקיאות בחומר הנלמד אך לא התחיל איתנו מהרמה ההתחלתית. מיד אמרנו למרצה שיש פער עצום בין חצי אחד של הכיתה לחצי השני, המרצה עצמו החליט לעזור לנו ולמצוא פיתרון ולמרות שהוא עצמו הגיש פתרונות טובים על מנת לעזור לכיתה הנהלת המכללה דחתה את הפתרונות. וכך נוצר שחצי כיתה שהייתה חסרת רקע נשארה חסרת רקע והחצי כיתה השניה שהייתה בעלת רקע לא רכשה ידע חדש. מיותר גם לציין שבכל שיעור שני הוחלפה סיסמת המחשב שהשתמשתי בו ולא טרחו לידע אותי או את המרצה בסיסמא החדשה כך שמתוך 4 שעות של שיעור 3 שעות מתוכם היו מתבזבזים על מציאת הסיסמא ובחלק מהמקרים כל מערכת ההפעלה לא הייתה עובדת עקב בעיות בשרת של המכללה. לאחר שסיימנו את שיעורי האנדרואיד, ניסתה ההנהלה לכפר על כך ונתנו חמישה שיעורי עזר לחסרי הרקע לאנדרואיד. שיעורי עזר אלו היו באמת יכולים לעזור אם והיינו לומדים אותם לפני הקורס כמבוא כפי שהובטח לנו מכתחילה. יש לציין שגם את שיעורים אלה דחו לנו מספר פעמים.

עם סיום החלק של האנדרואיד התחלנו ללמוד גם כתיבת אפליקציה בעזרת HTML 5 ששם עיקר הלימוד של המרצה החדש היה:"תעשו העתק הדבק." כך שלא למדתי שום דבר בחלק זה.

לאחר מכן הגיע השלב של לימוד תכנות אפליקציות לאייפון. שם החלטתי לא לסמוך על מערכת ההפעלה של המכללה וקניתי לפטופ לתרגול עצמי בבית. המרצה עצמו הראה בקיאות וכוונה לעזור לתלמידים ואפילו הביא איתו עוזר שיעזור לתלמידים שנתקעו ולא הצליחו לעקוב עם שאר הכיתה. עם סיום השיעורים של חלק זה, המרצה הציג בפנינו את מה שהוא רוצה שנעשה כפרוייקט לקבלת ציון. לפני שהספקתי לסיים ולהגיש את הפרוייקט מכללת נס החליטה לפטר את אותו מרצה כך שלא יכלתי להגיש לו את הפרוייקט וקיבלתי ציון נכשל. אימי השקיעה 15,000 ש"ח על הקורס הזה על מנת לעזור לי להרחיב את הידע שלי ולהתפתח ועם ההתנהלות של מכללת נס לא רק שלא התרחב הידע שלי אלא שגם במשך שנה וחצי לא מצאתי עבודה ובנוסף מכללת נס לא עזרה לי למצוא עבודה ולא הציעה לי עבודה אצלה כפי שהובטח לי. במשך שנה וחצי החלטתי להשקיע בקורס זה על מנת שאוכל לעבוד ולהתפתח בתחום. בסופו של יום אימי נשארה עם 15,000 ₪ פחות בחשבון הבנק שלה ואני לא קיבלתי שום ידע רחב יותר ממה שכבר היה לי וגם נשארתי בלי עבודה בתחום זה.

אבי גלמי

 

כתיבת תגובה